GPA Stödjer

GPA Stödjer årligen ett antal organisationer, med ekonomiska donationer, som vi tycker har ett viktigt syfte och som överensstämmer med våra värderingar.

Barncancerfonden

Varje dag drabbas ett barn i Sverige av cancer. Tack vare forskning och effektivare behandlingsmetoder har utvecklingen gått framåt och idag överlever 85 procent. Men vi vill att alla barn som insjuknar i cancer ska överleva, och kunna få leva ett gott och långt liv. Därför är vi med och stödjer Barncancerfondens viktiga arbete under 2024, och det är vi stolta över.

Prostatacancerfonden

Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets årligen återkommande kampanj för att lyfta medvetandet kring prostatacancer och manlig hälsa. Humor och allvar blandas för att uppmärksamma och informera. Att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att en tidig upptäckt räddar liv vill Mustaschkampen ska bli allmänt känt. Mustaschen är kampanjens signum.

Under november månad har vi haft en intern ”Mustaschkamp” och skänkte 20 000 kr till Prostatacancerfonden!

Aktiv Skola

Stiftelsen Aktiv Skola arbetar med socialt entreprenörskap. Aktiv Skola brinner för de frågor de driver och vill bidra så mycket de kan för att skapa en bättre skola i Sverige. Aktiv Skola har tagit hjälp av de kunnigaste personer de har hittat för att förmedla aktuellt och relevant material kostnadsfritt till alla skolor.

Idrottsföreningar

GPA sponsrar också föreningar och idrottare som ligger oss varmt om hjärtat. Idrotten är en viktig del i ett hållbart samhälle. Vi inspireras av drivkraften, glädjen och gemenskapen som idrott framkallar. Som ett sammansvetsat team älskar vi känslan av att spränga gränser och nå mål. Genom att vara med och sponsra nedan föreningar hoppas vi vara med och bidra till en hållbar samhällsutveckling.