GPA Stödjer

GPA Stödjer årligen ett antal organisationer, med ekonomiska donationer, som vi tycker har ett viktigt syfte och som överensstämmer med våra värderingar.

Rädda barnen

GPA är Rädda Barnens vänföretag 2022! Vi är stolta och glada över att vi är med och ger barn en trygg uppväxt och en ljusare framtid. I Sverige och runt om i världen ser vi till att barn får sjukvård, rent vatten, mat, utbildning och skydd mot våld och övergrepp. Här och nu förändrar vi barns liv – för att trygga barn blir trygga vuxna. Att rädda barnen är att rädda världen.

Barncancerfonden

Varje dag drabbas ett barn av cancer. Men det finns hopp. Fler barn än någonsin överlever idag sin cancer. Vi är stolta över att bidra till Barncancerfonden!

Läkare utan gränser

Läkare Utan Gränser har medarbetare på plats över hela världen. De kan förmedla kontakt med personal på plats och med experter inom medicinsk och humanitär hjälpverksamhet.

Röda korset Laholm

I Laholm finns nu 2 kretsar som arbetar tillsammans för ett mänskligare samhälle och för att stärka människor i utsatta lägen. Röda korset Laholm är vaksamma på lokala behov och startar upp verksamheter efter önskemål.

Aktiv Skola

Stiftelsen Aktiv Skola arbetar med socialt entreprenörskap. Aktiv Skola brinner för de frågor de driver och vill bidra så mycket de kan för att skapa en bättre skola i Sverige. Aktiv Skola har tagit hjälp av de kunnigaste personer de har hittat för att förmedla aktuellt och relevant material kostnadsfritt till alla skolor.

Idrottsföreningar

GPA sponsrar också föreningar och idrottare som ligger oss varmt om hjärtat. Idrotten är en viktig del i ett hållbart samhälle. Vi inspireras av drivkraften, glädjen och gemenskapen som idrott framkallar. Som ett sammansvetsat team älskar vi känslan av att spränga gränser och nå mål. Genom att vara med och sponsra nedan föreningar hoppas vi vara med och bidra till en hållbar samhällsutveckling.