Vi kan avvattna sportanläggningar!

8 juli 2019

Båstad kommun byggde under förra året en ny friidrottsanläggning på Örebäcksvallen med bland annat en 400 meters löparbana. GPA Flowsystem levererade dräneringsränna i form av RECYFIX PRO och SPORTFIX Super för att lösa avvattningen på löparbanan på ett snyggt och smidigt sätt.

Alexander Johansson, GPA: ”Vi erbjuder ett stort sortiment av lösningar för arenor och idrottsplatser som är utformade speciellt efter kraven från idrottsförbund. Rännorna är tillverkade i PP och är konstruerade för att förhindra idrottare från att skada sig själva. Produkterna uppfyller naturligtvis alla internationella standarder”.

– Med hjälp av goda råd från Alexander så valde vi GPA för att produkterna hade den funktion vi sökte och såklart bra kvalitet till ett attraktivt pris, berättar platschef Jesper Strandberg på Jonab Anläggnings AB i Halmstad. Jonab arbetar i huvudsak med anläggningsarbeten åt staten, kommuner samt privata exploatörer i södra Sverige inriktar sig på schakt, mark, väg, VA, fjärrvärme samt på betongsidan kajer, broar och plattor.

Kontakta gärna Alexander Johansson på +46 (0)31-750 42 99 / aj@gpa.se eller Anders Lundqvist (bilden) på +46 (0) 31-750 42 90 / al@gpa.se så berättar de mer om projektet och hur vi kan hjälpa till med andra typer markdränering.