senaste teknikerna och säkerhetsaspekterna inom svetsning

För ett tag sedan besökte vi en av våra kunder för att se våra svetsmaskiner ute på fältet. Kunden har tidigare investerat i flera olika svetsmaskiner från oss, nyligen utökade de även sin maskinpark med stumsvetsar från GPA.

För att ytterligare stärka sina svetskunskaper och maximera användningen av den nya utrustningen, skickar de kontinuerligt sina svetsare på GPAs svetskurser som vi erbjuder bl a i våra kurslokaler i Solna. Där lär de sig de senaste teknikerna och säkerhetsaspekterna inom svetsning för att tilldelas eller förnya certifikat – som bekräftar deras kompetens inom området.

Till detta specifika projekt bestämde de sig för att hyra en Delta-800 svetsmaskin. Detta gav dem flexibilitet och möjlighet att hantera olika svetsbehov beroende på projektets krav. Glädjande att få besöka våra kunder på fältet för att se att inte bara de köpta maskinerna utan även den hyrda Delta-800 användes effektivt och uppfyllde deras krav.

Fråga en expert!

Med våra flexibla lösningar, snabba service, omfattande dokumentation, noggranna kalibreringar och unika certifierade kurser har vi alla resurser och kompetenser som krävs för att säkra ditt flöde.