Installation av bakvattenskydd är ett måste när totalt 27 hyreshus renoveras!

13 mars 2017

På Borgmästargården i Malmö utför man just nu en av Sveriges största renoveringar av bostadshus då man totalt rustar upp 27 hyreshus. Förutom att byta och renovera avlopp, vatten och värme så installerar man bakvattenskydd i alla husen. Detta system kommer skydda fastigheternas avlopp mot översvämmar i framtiden.

– Från GPA har bostadsföreningen HSB BRF Domaren i Malmö köpt Ecolift XL till alla fastigheten och vid två tillfällen fick man även installera 450 liter Aqualift F XL.

– Vi valde GPA för att de har en så bra produkt! Ecolift XL är en kombination av en hybridpumpstation och bakvattenskydd, vilket passade oss bra, berättar Stefan Johansson från Rörmontören Syd AB som utförde hela installationen. På grund av att det är så pass stora hus med upp till 127 lägenheter och väldigt djupa installationer, så stötte vi på några utmaningar som vi löste tillsammans!

Undvik att drabbas

Årligen rapporteras ca 24 000 översvämningar till försäkringsbolag i Sverige. En bakvattenventil från GPA är det effektivaste sättet för att slippa drabbas av översvämning. GPA har mångårig erfarenhet och samarbetar med erfarna installatörer som hjälper dig från den första idén till en färdiginstallerad produkt.

– Ecolift XL är en helt ny revolutionerande produkt som skyddar fastigheter i alla väder. Det är just nu det främsta bakvattenskyddet på marknaden och är tillverkad för att hantera avloppsvatten med eller utan toalettanslutning. Ecolift XL skyddar din fastighet mot översvämning samtidigt som den tillåter dig att använda husets avlopp trots översvämning. Normala bakvattenventiler tillåter inte att man använder husets avlopp under rådande översvämning då avloppsrören står fulla med vatten. Genom att installera detta nya bakvattenskydd på utgående avloppsledning får man det bästa skyddet mot översvämning och minimerar risken för stora kostnader!

Fakta om Ecolift XL