GPA levererar PE då man installerar kyla vid tillbyggnad av Sankt Sigfrids sjukhus

8 september 2017

På gamla Sankt Sigfrids sjukhusområde i Växjö ska ett nytt hus för vuxenpsykiatrin byggas. Bravida Sverige AB har fått uppdraget att installera värme- och kylsystem till projektet och GPA Flowsystem AB levererar kylrör i PE som grävs ner i marken.

– Att man valde GPA som leverantör är ingen tillfällighet. Bravida hade krav från beställaren att ha certifierade plastsvetsare och GPA hade helheten och den goda erfarenheten av produkterna och utbildning, förklarar Ulf Wetterling som är Servicechef VS på Bravida i Växjö. GPA har dessutom bra service, blixtsnabba svar från innesälj och leveranser så valet var lätt!

Produkter som använts från GPA i projektet är PE100 SDR17 rör och rördelar och en stumsvetsmaskin. Även en certifierande plastsvetsutbildning hos oss på GPA kom till pass.

VVS Entreprenören Bravida har även fått entreprenaden i huset och då hoppas vi på GPA att få fortsätta att leverera kylrör i PE.