​Nytt hotell i Ängelholm gav GPA möjlighet att leverera brett!

4 april 2018

− När nya hotellet HUS 57 i Ängelholm slog upp portarna i början av mars 2018 så var GPA en av leverantörerna. HUS 57 är ett hotell, men även tänkt som Ängelholms nya mötesplats − ett hus för vila och fest, avkoppling och arbete samt nytta och nöje!

− CS Agentur är totalentreprenör av vattenreningen av HUS 57s SPA-avdelning. Här har man installerat ett SPA-bad med bubbelpool och en stilla varmpool i form av en Japanbassäng i hotellets källarvåning med hjälp av komponenter från GPA som PE-rör och ventiler. CS Agentur har dessutom använt vår badventil FEOV i PVC. Den passar ypperligt i SPA-miljön, eftersom den är helt korrosionsbeständig då hela ventilen är i plast.

GPA – En naturlig leverantör
Sune Lundgren från CS Agentur arbetar med rening av mindre entreprenader av publika SPA och har använt GPA som leverantör under många år. Han anser att priset har mindre betydelse och att GPAs ordning och reda är det han uppskattar mest. På huvudkontoret i Hjärnarp har han alltid haft en tät kontakt med innesäljaren Ola Lithvall.

”Det finns alltid delar på lager och kunnig personal som ställer upp och det är guld värt”

− Det finns alltid delar på lager och kunnig personal som ställer upp och det är guld värt, säger Sune. Jag är väldigt imponerad av GPA och tycker att det fungerar riktigt bra! Andra SPAn som jag levererat vattenreningen till är Hotell Skansen i Båstad, Torekov Hotell i Torekov, Hotell Erikslund i Ängelholm, Brösarps Gästgifveri & SPA, Gullmarsstrand Hotell & SPA i Fiskebäckskil samt Sunlight Hotell i Nyköping och även här har jag använt GPAs produkter.

Helhetslösning för SPA och kök
− Backahill AB äger det påkostade hotellet och Peab AB och Bravida Prenad AB är de stora installatörerna, berättar Jonna Olsson som arbetar med Sälj och Marknad på HUS 57. Extra roligt är att de i sin tur tagit lokala leverantörer till hjälp som t ex GPA och vi hoppas givetvis att ni och era kunder kommer att bo här!

− Vi har levererat ett helhetspaket och system med en Fettavskiljare EasyClean D och en Pumpstation Aqualift F XL till Installatören Prenad, berättar Alexander Johansson som är Produktchef inom Avloppsteknik på GPA. Dessa sitter monterade i källaren under köket och SPAet. Fettavskiljaren, som används i kommersiella kök renar köksavloppet från fett och pumpstationen pumpar vattnet från fettavskiljaren och SPAet till kommunalt avlopp.

− Vi är supernöjda och kan alltid lita på GPA! De levererar bra service, snabb support och bra pris. Anledningen till att vi handlade en fettavskiljare och en pumpstation av GPA är för att Andreas rekommenderade den bästa driftsäkra lösningen med hög kvalitet och hög livslängd, berättar Kim Riboe på Prenad i Ängelholm. Vi hade problem med högt flöde när man backspolade i SPAt och behövde en stark pumpstation med stor lagringskapacitet, vilket GPA levererade!

Fettavskiljare (tv), pumpstation (uth) och provtagningsbrunn med kontrollenhet (nth)