Kampanj hos GPA

Vad roligt att du har hittat hit. I årets svetskampanj så erbjuder vi 5 olika paketerbjudanden* med svetsar och verktyg som vi tror du kommer tycka om. Kontakta oss gärna om du har några som helst funderingar.

* Erbjudandena gäller till den 31 December 2017. Priserna är nettopriser exkl moms och kan ej kombineras med andra rabatter och erbjudanden.

PAKET 1

62.500 SEK

BASIC-315

STUMSVETSMASKIN D90-315MM

Maskinen bygger på trettio års erfarenhet av stumsvetsning i fält och är väl lämpad för tuffa förhållanden.

Med Basic kan du även svetsa rördelar, t ex böjar, T-stycken och kraghylsor, utan någon extra utrustning genom att enkelt koppla om hållaren på rörklammorna.

Maskinen levereras komplett med backar.

Läs mer om BASIC-315

PAKET 2

13.500 SEK

ELEKTRA LIGHT OCH TURBO-SET

ELEKTROMUFFSVETS D20-125MM OCH FOGBEREDNINGSVERKTYG

Elektra Light är en lite enklare svetsmaskin för elektromuffsvetsning i PE, PP och PPR upp till d160 och 8-48 V. Maskinen är extremt lätt (endast 7 kg) och är avsedd för att bära med sig.

Läs mer om Elektra Light

Turbo är ett fantastiskt smidigt skrapverktyg som monteras på skruvdragaren och skrapar och fasar rör upp till d63.

I paketet ingår alla dimensioner av turbo från d20 till d63 komplett med låda.

Läs mer om Turbo

KALIBRERING & SERVICE

GPA ser till att din svetsutrustning och dina verktyg är kalibrerade och i gott skick för att utföra lyckade arbeten. Just nu erbjuder vi specialpriser på våra service- och kalibreringstjänster.

PAKET 3

21.500 SEK

ELEKTRA 500 OCH PS-180

ELEKTROMUFFSVETS UPP TILL D500MM OCH SKRAPVERKTYG

Elektra 500 är en kompakt och robust svetsmaskin, byggd för användning i fält. Streckkodsskannern ger användaren möjlighet att snabbt läsa in svetsdata via streckkoderna på elmuffarna. Vid behov kan maskinen även ställas in manuellt antingen med inmatning av svetsparametrar eller numerisk kod.

Inbyggt minne för 4000 svetsar för lagring av alla svetsdata. Svetsdata kan sedan antingen skrivas ut till en ansluten printer eller föras över till en PC eller ett USB-minne.

Läs mer om Elektra 500

PS-180 är ett smidigt och lättanvänt mekaniskt skrapverktyg för att avlägsna oxidskikt på rör före elmuffsvetsning.

Läs mer om PS-180

PAKET 4

30.000 SEK

GAMMA-160 OCH PF-063RI

STUMSVETSMASKIN D40-160MM OCH MANUEL MUFFSVETS

GAMMA 160 är en mycket omtyckt portabel svets för stumsvetsning av bl a PE och PP upp till d160 mm. Maskinens backar går att rotera steglöst för segmentsvetsning av vinklar upp till 30°.

GAMMA 160 kan också svetsa formsprutade rördelar med långa/korta ändar, t ex T-stycken, byxrör och kraghylsor upp till d160 mm. Det finns även kraghållare för svetsning av korta kragar.

Läs mer om GAMMA

PF-RI är en praktisk muffsvets komplett med hylsor. Den levereras i en smidig plåtlåda och är försedd med en elektrisk termostat.

Läs mer om PF-RI

UTHYRNING

Visste du att vi nu har möjlighet att hyra ut stumsvetsar upp till storlek d800? Vi hyr ut en mängd olika maskiner och verktyg. Givetvis är de kalibrerade och testade innan de skickas ut.

PAKET 5

199.500 SEK

DELTA-0630K

STUMSVETSMASKIN D280-630MM

Delta är en serie avancerade maskiner för stumsvetsning av termoplaster. Den robusta konstruktionen och höga kvaliteten gör Delta till det självklara valet för fältarbeten under tuffa förhållanden. Delta är byggd med användaren i fokus och har många smarta funktioner och ett brett sortiment av tillbehör som underlättar och rationaliserar svetsarbetet.

Med Delta svetsar du inte bara raka rör utan även rördelar, som t ex böjar, t-stycken och kraghylsor, utan någon extra utrustning genom att enkelt koppla om hållaren på rörklammorna.

Maskinen levereras komplett med backar.

Läs mer om DELTA

UTBILDNING

GPA var först ut med att utbilda plastsvetsare som certifierades enligt EWF standard. Succén fortsätter och kundernas omdömen om utbildningen är skyhöga. Boka redan nu in dig eller dina medarbetare på någon av höstens kommande utbildningar.