Kalibrering och service

För att säkra dina flöden, både i och utanför rörsystemen, måste allting fungera optimalt. Väl fungerande utrustning och i synnerhet svetsmaskiner är en avgörande del för att lyckas i montaget. GPA Flowsystem AB har lång erfarenhet av att förse plastsvetsare med komponenter och maskiner. Utöver det så erbjuder vi också service och kalibrering av stum-, ir-, muff-, elmuff- och extrudersvetsmaskiner.

GPA har spetskompetens på området och all den teknisk utrustning som behövs för att utföra service och kalibrera på ett seriöst sätt. Vi kalibrerar alla de maskintyper vi säljer och dessutom samtliga fabrikat av stumsvetsmaskiner på marknaden. Kalibrerade maskiner levereras med kalibreringsintyg samt märkning. För att säkerställa att dina svetsfogar uppfyller kraven enligt DVS 2207 ska maskinen de kalibreras minst en gång per år. Egentligen lika självklart som att serva bilen eller gå till tandläkaren.

Vi utför också service på svetsmaskiner, ofta i samband med kalibreringen. Nya svetskontakter eller läckande cylindrar, vi har kunskapen att lösa alla problem med plastsvetsar och verktyg. Kontakta oss idag för pris och mer information!

Fråga en expert!