Link-Seal

När vi talar om en högkvalitativ produkt för permanent tätning för alla typer av rör som ska föras genom väggar, golv och tak så rekommenderar vi starkt Link-Seal från GPA. Det är en enkel genomföringstätning som anpassas till olika rördimensioner och storlekar på genomföringshål. Användningsområdet är stort då det finns många olika materialkvaliteter.

Genomföringstätningen Link-Seal är uppbyggd av länkar, som består av en galvaniserad bult med mutter, två tryckplattor samt ett gummisegment. Länkarna finns i olika storlekar beroende på hur stor ringspalten är mellan genomföringshål och mediarör. Mediarörets och genomföringshålets diameter bestämmer dessutom antalet länkar som behövs för komplett tätning. Med hjälp av en enkel beräkning kan man fastställa länkstorlek och antal länkar som behövs för varje given kombination av genomföringshål och mediarör. Link-Seal är vatten- och gastät upp till 5 bar och därmed korrosionsbeständig.

Montageanvisning Link-Seal

-->