Ventiler

Vi erbjuder ett brett utbud av korrosionssäkra ventiler med låg vikt och enkel installation. Här hittar du högkvalitativa plastventiler i materialen PVC-U, PVC-C, PP, PVDF, ECTFE och Teflon-linade modeller. Oavsett om det gäller industriella eller kommersiella projekt, kan vi leverera pålitliga och säkra lösningar för att möta dina behov. Låt oss hjälpa dig att hitta rätt ventillösning för ditt projekt – kontakta oss idag!

Se GPA Live om ventiler, för mer information.

Stort utbud av olika ventiler för vatten & avlopp

Vårt utbud omfattar en mängd olika ventiler för vatten och avlopp. Allt från enklare kulventiler för vatten till linade modeller för kemiska applikationer. Hos oss hittar du bland annat back-, membran- och säkerhetsventiler, samt ett urval av filter och mindre instrumentventiler. Våra plastventiler levereras ofta i tryckklass PN16 eller PN10. Använd vår filtreringsfunktion för att hitta rätt typ av ventil enligt dina önskemål.

Vanliga applikationer

Exempel på vanliga applikationer för våra ventiler är kemikalieapplikationer (t ex dosering, betsyror), vattenrening (t ex badhus, pooler, industrivattenrening, vatten och reningsverk). De olika typerna fungerar olika bra till reglering, men membranventiler är mest använda på grund av dess förmåga att ge en mycket exakt flödeskontroll.