Ventiler

Vi erbjuder ett brett utbud av ventiler för olika applikationer. Vår kollektion inkluderar högkvalitativa plastventiler såsom PVC- och PP-ventiler. Oavsett om det gäller industriella eller kommersiella projekt, kan våra ventiler leverera pålitlig och säker funktion för att möta dina behov. Låt oss hjälpa dig att hitta rätt ventillösning för ditt projekt – kontakta oss idag!

Se GPA Live om ventiler, för mer information.

Stort utbud av olika ventiler för vatten & avlopp

Vårt utbud omfattar en mängd olika ventiler för vatten och avlopp. Allt från enklare kulventiler för vatten till linade kikventiler för kemiska applikationer. Hos oss hittar du backventiler, vridspjäll, membranventiler, säkerhetsventiler, magnetventiler, filter till andra typer av mindre instrumentventiler. Använd vår filtreringsfunktion för att hitta rätt typ av ventil enligt dina önskemål.

Korrosionssäkra och rostfria ventiler.
Ventiler med låg vikt och enkel installation.

PVC-U, PVC-C, PP, PVDF, ECTFE. Utöver de rena plastventilerna finns det även Teflon-linade ventiler.

Exempel på applikationer är kemikalieapplikationer (t ex dosering, betsyror), vattenrening (t ex badhus, pooler, industrivattenrening, vatten och reningsverk).

Ja, det går utmärkt. De olika ventiltyperna fungerar olika bra till reglering, mest använd är membranventilen.

Plastventiler levereras ofta i tryckklass PN16 eller PN10.