Ventilation i termoplast - För en bättre och renare miljö

Hur fungerar din ventilation? Ventilationssystem i plast växer så det knakar där krav på längre livslängd av materialet föreligger. Plastventilation appliceras där det finns giftig och aggressiv luft som ska ventileras eller vid korrosiv omgivningsmiljö. Ventilationsmontaget innebär en 100% tät installation,
vilket leder till en säkrare arbetsmiljö.

Vanliga applikationer för plastventilation

• Kemikalieapplikationer
  • Vatten- & ytbehandling
  • Elektroniktillverkning
  • Avlopp & reningsverk
  • Livsmedelsapplikationer
  • Badhus
  • Sjukhus
  • Laboratorium

Ventilation i termoplast i korrosiva miljöer

Plastventilation appliceras där det finns giftig och aggressiv luft som ska ventileras eller vid korrosiv omgivningsmiljö. Vi erbjuder ett komplett sortiment av ventilation av plast i materialen:

• PVC
  • PP
  • PE
  • PVDF
  • GAP

PP och PE finns också i elektriskt ledande material

Vi hjälper dig hela vägen

De finns många parametrar som spelar in för att få rätt produkter till din applikation, tryck, temperatur och media exempelvis. Vi på GPA hjälper er genom hela resan med rådgivning, support och materiallära. Vi har över 35 års erfarenhet av termoplaster och delar gärna med oss av vår kunskap.

Vi kan hjälpa dig med installation, montage och kurser. Vi har erfaren personal med dokumenterad kunskap. Vi erbjuder även mobila kurser och kan ta kursen till dig. Hör av er om du vill veta mer om vad vi kan erbjuda dig!

Komplett upphängningssystem

Vi har dessutom fläktar i plast och ett komplett upphängningssystem i flera olika material. Rörupphängningar, skensystem och vibrationsdämpare i olika material och ytbehandlingar - väl anpassat för ventilationssystem i plast.

Kontakta oss för att få mer information.

Referenser för ventilation i plast

Alufluor
Till Aluflour levererade vi material i PE, som är lämpligt för ventilation av gaser från tillverkning av bl a fluorkiselsyra.

SAPA är ett företag i ytbehandlingsbranschen, vilket gör att plasten PPS är ett mycket lämpligt materialval för ventilation av gaser från diverse syror i processen.

Öresundsverket
Då Helsingborgs Stad satte krav på Öresundsverket, som är Helsingborgs största reningsverk, att kraftigt luktreducera så valde man material i PE och GAP för ventilation av svavelgaser.

RIKSTÄCKANDE EXPERTER

BEHÖVER DU HJÄLP - HÖR AV DIG TILL OSS!

Vill du ha mer information om Ventilation i Termoplast? Vi erbjuder ett brett sortiment och hjälper dig att hitta rätt produkt och material för just din applikation så att du får maximal livslängd och minimalt underhåll. Vi ger dig rådgivning och support under hela resan.

Peter

Peter Andersson