Komplett lösning för klorhantering i badanläggningen

GPA är sedan länge en komplett leverantör när det gäller produkter för att hantera flödet av vätskor i badanläggningar. Allt från vatten till klorhantering, från stora rör till små klamrar. Men även produkter för att hantera den korrosiva miljön inne i kemrummet. Vi är en erfaren helhetspartner som levererar hela lösningen och alltid har ett stort utbud på lager, vilket gör att vi kan leverera både snabbt och säkert.

Klorhantering i badanläggningar ställer höga krav

Klor är frätande vilket innebär att miljön i en badanläggning bitvis är väldigt korrosiv. Det ställer höga krav på både fogar och material när det gäller rör. På GPA har vi lång erfarenhet av sådana miljöer och har levererat helhetslösningar till många badhus. För de rördragningar som är mest utsatta används med fördel ett dubbelrörssystem. Det inre röret är tillverkat i ett material som kan hantera korrosiva vätskor och det yttre röret är designat för att skydda mot åverkan och stänk om det inre röret skulle brista. För att minska riskerna med oupptäckta läckage mellan rören kan man installera en läckagegivare som varnar om det inre röret är otätt.

Flänsskydd för ökad säkerhet

För att skydda personal och närliggande utrustning vid läckage i flänsförband eller ventiler rekommenderar vi flänsskyddDet är en innovativ lösning som gör det möjligt att upptäcka ett läckage i ett tidigt stadie. Skydden, som är tillverkade av plast, metall eller av teknisk textil, monteras över ett flänsförband och innesluter kemikalier vid ett eventuellt läckage. Utsidan på skyddet är försett med pH-indikator som omedelbart signalerar läckage. Alla våra flänsskydd är UV-stabila och kan monteras både inom- och utomhus.

Brett utbud av kopplingar

I en badanläggning används ofta olika material och dimensioner, vilket gör det svårare att ansluta de olika systemen med varandra. Därför har vi ett brett utbud av mekaniska kopplingar för att sammanfoga två olika typer av rör eller rördelar i olika material och dimensioner.

Processventilation i korrosiva miljöer

Vi har även lång erfarenhet av produkter för processventilation i korrosiva miljöer. I kemrummet behövs det till exempel god ventilation som effektivt kan ta hand om luften och suga ut klor och andra kemikalier från doseringsstationen. Förutom rördelar för själva ventilationssystemet levererar vi även plastfläktar. De traditionella metallfläktarna har kort livslängd i denna typ av aggressiva miljöer, därför är en fläkt i ett passande syrabeständigt plastmaterial att föredra.

Fråga en expert!

GPA är sedan länge en komplett leverantör när det gäller produkter för att hantera flödet av vätskor i badanläggningar. Allt från vatten till klorhantering, från stora rör till små klamrar.