GPA Live Avloppsteknik

Översvämningsskydd

Alexander Johansson och Isak Lindskog fördjupar sig i GPAs utbud av översvämningsskydd. Varje år förstörs värden motsvarande flera miljarder kronor på grund av översvämningar i källare. Vi dimensionerar och levererar kompletta system för översvämningsskydd för fastigheter. Beroende på vilka värden som ska skyddas och hur riskbilden ser ut kan vi erbjuda både enklare bakvattenventiler för enfamiljsbostäder och mer avancerade system för flerbostadshus.

Lansering ny fettavskiljare

Isak Lindskog och Magnus Nilsson berättar om GPAs nya fettavskiljare EasyClean Free UnderSink.

EasyClean Free UnderSink är en smidig fristående fettavskiljare som passar perfekt för mindre verksamheter med begränsat utrymme. Avskiljaren är designad för ett flöde på 0,7 liter per sekund och är därför idealisk för installation under diskbänken. EasyClean Free UnderSink är lätt att installera och testad enligt gällande norm EN-1825.

Helautomatisk fettavskiljare

Sitter du och projekterar eller installerar fristående fettavskiljare? Då har du säkert stött på utmaningar så som:

– Dåligt lukt från avskiljaren vid tömning och renspolning?
– Placerings bekymmer med långa tömningsledningar?
– Trånga utrymmen?

Vill ni ha en problemfri och automatisk tömningsprocess på er avskiljare? Med våra helautomatiska fettavskiljare underlättar det både i projektering och installation. Luktproblematiken är ett minne blott och långa tömningsledningar lika så. Det finns mycket att vinna på med en helautomatisk fettavskiljare från GPA. Vi tittar närmare på:

• Vad finns det för utmaningar idag vid projektering och installering av fettavskiljare?
  • Vad är vinningen med ett helautomatisk fettavskiljarsystem från GPA, och hur fungerar det?
  • Pumpstationer

Pumpstationer från GPA passar både till hantering av spill och dagvatten, allt från den privata fastigheten till den kommersiella verksamheten. Våra pumpstationer finns i flera olika storlekar och kan installeras både som fristående, nedgjutet i golv eller ute i mark. Under eventet kommer Alexander Johansson och Isak Lindskog titta närmare på våra olika typer av pumpstationer och dess installationsalternativ. De kommer även kika på hur man dimensionerar en pumpstation och vad som är viktigt att tänka på vid val av pumpstation.

Linjeavvattning – Drainfix Clean

I detta GPA Live kommer vi fokusera på vår smartaste ränna DRAINFIX CLEAN som samlar upp, fördröjer och renar dagvatten. DRAINFIX CLEAN fungerar som en ”ALL IN ONE” ränna där man kombinerat egenskaper ifrån:
    Fördröjningsmagasin
    Oljeavskiljare
    Tungmetallsavskiljare

Hur fungerar DRAINFIX-CLEAN? Vad har den för reningsegenskaper? Vart används rännan? Det är några av frågorna Isak Lindskog och Alexander Johansson besvarar på live eventet.

Översvämningsskydd

Varje år förstörs värden motsvarande flera miljarder kronor på grund av översvämningar i källare. Vi dimensionerar och levererar kompletta system för översvämningsskydd för fastigheter. Beroende på vilka värden som ska skyddas och hur riskbilden ser ut kan vi erbjuda både enklare bakvattenventiler för enfamiljsbostäder och mer avancerade system för flerbostadshus. Alexander Johansson och Isak Lindskog presenterar våra smarta översvämningsskydd för fastigheter.

Hur fungerar ett Live Event?

Ett live event är en digital och kostnadsfri utbildning som hålls via webben, där det finns möjlighet att ställa frågor och få svar samt ta del av andra deltagares frågor och funderingar. För att kunna delta krävs en dator med stabil internetuppkoppling samt högtalare eller hörlurar. Är du nyfiken på någon specifik produkt eller applikation, kontakta oss – vi tar gärna emot förslag på ämnen!