Gasgodkända polyetenrör för biogasanläggningar

I en biogasanläggning krävs det rörsystem som både tål korrosion och är gasgodkända. Vi har en stor bredd när det gäller produkter som till exempel polyetenrör, elsvetsmuffar, installationssystem och all nödvändig dokumentation. Dessutom erbjuder vi certifierade gassvetsutbildningar och avancerade svetsmaskiner.

Rätt polyetenrör viktigt i biogasanläggningar

I en biogasanläggning finns det behov av en mängd olika typer av rör och rördelar i polyetenmen även kopplingar, slangar, elsvetsmuffar och ventilation som klarar höga kravTack vare vår bredd kan vi erbjuda mer än bara rör och ventiler, vi har ett helt paket av produkter som täcker in de flesta behov. Som till exempel kopplingar som kan användas mellan plast- och metallrör, betongskyddsliner till gjutna biogastankar och ventiler för avstängning. Givetvis är våra produkter certifierade för gasanvändningär spårbara och har all nödvändig dokumentation.

Rör både ovan och under jord

Biogas dras ofta under marken och då är polyetenrör ett flexibelt alternativ. Det är ett följsamt material och i de fall dimensionerna är mindre fungerar det även med slang i högpresterande polyeten. I de testanläggningar som finns ovan mark är metall dominerande av brandskyddsskäl, men vi kan leverera syrafasta installationssystem, ventiler och små syrafasta kopplingar och slangar. Förutom produkter och komponenter erbjuder vi även svetsmaskiner och certifierade gassvetsutbildningar. Med vår långa erfarenhet av plast och biogasanläggningar kan vi leverera en konkurrenskraftig systemlösning som möter höga krav.

Fråga en expert

I en biogasanläggning krävs det rörsystem som både tål korrosion och är gasgodkända. Vi har en stor bredd när det gäller produkter som till exempel polyetenrör, elsvetsmuffar, installationssystem och all nödvändig dokumentation. Dessutom erbjuder vi certifierade gassvetsutbildningar och avancerade svetsmaskiner.